De eerste dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu De eerste dagen! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

De eerste dagen!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

01 April 2018 | Kenia, Kisumu

Ineens was het 29 maart, de dag van vertek naar Kenia!!
Op weg naar schiphol met ze alle, waar we nog gezellig wat hebben gedronken en geklets. De tijd vloog voorbij en ineens moest ik dan toch echt gaan. Met wat traantjes maar ook met een lach vertrok ik dan, mijn avontuur begint nu echt!

Eenmaal in het vliegtuig ging alles vanzelf. Eerst zag ik op tegen die 9 uur, maar dit was eigenlijk zo voorbij ook al heb ik amper geslapen. We landden om 05.30 uur in Nairobi. Vanuit hier zijn we met een binnenlandse vlucht naar Kisumu gegaan, hier waren we rond 10.30 uur. We zijn toen met 2 busjes naar de omgeving gereden waar wij verblijven, hier zijn we eerst langs een telefoonzaak gegaan om simkaarten te regelen voor iedereen, zodat we snel een berichtje naar huis konden sturen dat alles goed is. Dit duurde zo ongeveer 2 uur..
Onderweg naar de telefoonzaak kon je meteen goed het verschil zien tussen Nederland en hier, het waren dan ook veel nieuwe indrukken die op je afkwamen.

Na de telefoonzaak gingen we naar de locatie waar ik de eerste periode van mijn stage verblijf, hier verblijf ik met nog 4 andere meiden. Ik vind het echt heel mooi hier en voel mij ook wel op me gemak in het huis. We konden ons even opfrissen en zijn toen boodschappen gaan doen voor het avond eten. Iedereen was eigenlijk wel op na de lange reis en zoveel indrukken dat we er voor kozen om lekker makkelijk een broodje hamburger te eten. Wanneer we klaar waren met eten ben ik begonnen aan het uitpakken van mijn koffer. Alles hangt nu lekker in de kast en heeft een mooi eigen plekje. Wanneer ik dit allemaal aan het doen was ging er van alles door me heen, van vrolijkheid tot verdriet. Het was ineens allemaal zo echt, mijn avontuur begint nu gewoon! Dit gaf gemengde gevoelens, maar dat ging ook zo weer over.

De kamers waren klaar en we gingen gezellig met alle meiden een paar spelletjes doen. Rond 23.00 uur gingen we naar bed, even tandenpoetsen en naar de wc. Jullie kunnen het bijna al raden, maar mij moet natuurlijk weer wat overkomen. Ik dacht laat ik na dat filmpje op facebook met een spin in de wc, ook even mij wc controleren voordat ik ga plassen. Nou heel erg leuk allemaal er zit dus een gekko onder, ik was zo aan de andere kant van het huis… Eenmaal in bed, veilig onder een klamboe heb ik wel lekker en rustig kunnen slapen.

De eerste echte dag in kenia begint vandaag. Zoals de meesten van jullie weten kan ik lang slapen, dus om 10.00 uur stonden er ook 2 meiden in me kamer om me wakker te maken. Rustig uit bed gekomen en Lekker met ze alle wat ontbeten en nog even gezwommen. Rond 14.00 uur zijn we weer de stad in gegaan, we zijn langs verschillende plekken gereden om alles te verkennen en om boodschappen te halen. Ook zijn we naar een marktje gegaan. Hier verkopen ze vooral groente en fruit, we keken onze ogen uit. Soms voelde ik me wel wat minder fijn, iedereen spreekt je aan en wilt wat van je, maar dat wende ook op de een of andere manier.

Terug thuis heb ik samen met een andere meid gekookt. Aangezien ik niet kan koken was dit een uitdaging, maar we hadden wat lekkers bereid. Verder hebben we gewoon in ons huisje gezeten en heb ik aan me blog gewerkt. Rond 23.00 uur ga ik lekker slapen, zodat ik klaar ben voor de volgende dag. We gaan een kerkje bezoeken en naar de zonsondergang kijken. Hierover vertel ik meer in de volgende blog!

Spreek jullie snel weer,
Kus

  • 01 April 2018 - 16:37

    Diana:

    He lieve Evelien

    Wat heerlijk om dit te lezen! Ik zie het zo allemaal voor me, geweldig.
    Zet hem op en ik kijk nu al uit naar de volgende blog.

    Kus tante Diana

  • 01 April 2018 - 19:31

    Annie:

    Hoi Evelien

    Fijn om zo snel wat te kunnen lezen hoe het met je gaat.
    Op naar je volgende blog, kunnen we weer mee genieten.
    Groetjes en kus van oma.
    Succes en geniet ervan

    Jan en Annie

  • 02 April 2018 - 20:53

    Anoek :

    Hoi Evelien!
    Wat leuk om te lezen hoe jij het daar hebt!
    Wij net terug van onze vakantie in Kenia, super tijd gehad!
    Idd erg wennen in begin, zo'n cultuur verschil...maar heel bijzonder om mee te maken!
    Benieuwd naar je volgende belevenissen! Geniet ervan!
    XxX Anoek

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Volg mijn avontuur in Kenia, via mijn reisverslagen en foto's!

Actief sinds 26 Maart 2018
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 8003

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: