Zaterdag/ zondag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Zaterdag/ zondag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Zaterdag/ zondag

Blijf op de hoogte en volg Evelien

11 April 2018 | Kenia, Kisumu

Vandaag lekker uitgeslapen! Het was niet zulk lekker weer, dus samen met 2 andere meiden naar de kraampjes gegaan langs de weg. Hier verkopen ze vooral sieraden, souveniers, kleding en schoenen. Veel spullen zijn ook 2e hands. We hebben hier lekker wat rondgelopen en ik heb eigenlijk niks gekocht, goed he mam en pap..
Weer thuis hebben we nog even gezwommen, het weer was gelukkig wat opgeklaard! Na het zwemmen heb ik me lekker gedoucht en klaar gemaakt voor de avond, we gaan namelijk uit. Jaja, stappen in kenia! We gingen naar een tentje genaamd “roan”. Het was op de bovenste verdieping van een groot gebouw, met de trap moesten we naar boven en we konden uitkijken over de stad. Sommige mensen waren nog wat aan het eten terwijl andere al helemaal aan het dansen waren, iedereen deed echt zijn eigen ding. Na een tijdje kwamen wij ook op gang en hebben we lekker gedanst met ze alle. Soms werd er iemand van ons aangesproken, vaak werd er dan ook dezelfde grap gemaakt over trouwen. Ze zien blanke mensen en denken dan vaak dat wij rijk zijn. Als je zei dat je er geen behoefte aan had gingen ze vaak gewoon weg zonder moeilijk te doen. Rond kwart voor 1 gingen we terug naar huis, we moeten namelijk altijd om 1 uur terug in de compound zijn. Wanneer we thuis waren, hebben we nog een afzakkertje gedronken en zijn we gaan slapen.
Zondag werd ik pas in de middag wakker en heb ik heel de dag aan het zwembad gelegen. Goed uitrusten om de nieuwe week stage te gaan beginnen!!

• 11 April 2018 - 19:57

Neeltje Trompetter :

Hallo Evelien
    Leuk om zo te lezen wat jij allemaal mee maakt.
    Zo zie je maar dat wij het toch wel goed hebben.
    Veel succes dikke kus

• 11 April 2018 - 22:19

Marna:

Heeii dochter, echt goed van jou dat je niets hebt gekocht, maar zal vast niet blijven

• 12 April 2018 - 19:21

Diana :

Lieve Lien,
    Wat een bijzondere week heb je achter de rug met zoveel indrukken.
    In het ziekenhuis waar de patienten in pakkies lopen met kapotte armen, heftig meid. Jullie hebben het toch maar mooi gedaan!!!
    De eerste stage dagen, hoe mooi, bijzonder en gek moet het zijn! Ga zo door, de kindjes genieten zeker weten van jullie.
    Enne als je de volgende x weer nijlpaarden zie, doe ze dan de groeten van je tante uit Dinteloord.
    Kus

• 12 April 2018 - 21:32