Hulp voor de schurft en een leuke koningsdag! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Hulp voor de schurft en een leuke koningsdag! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Hulp voor de schurft en een leuke koningsdag!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

31 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag 23-04-18
Doordat bijna alle kinderen onder de schurft zitten hebben we besloten dat we zalf willen doneren. Voor stage zijn we opzoek gegaan naar de zalf, na verschillende apotheken te zijn afgegaan konden we het bestellen bij een apotheek. Aan het eind van de dag konden we het al ophalen!
Nadat we bij de apotheken waren geweest hadden we met de werknemers besproken hoe we dit samen het beste konden aanpakken. Ook hadden we nog even met de kinderen gespeeld tot de lunch. Na de lunch was er ineens een groep jongeren, zij deden vooral spelletjes, dansen en zingen met de kinderen, wij hebben ons hierbij aangesloten. Hierna hadden we nog even met hun gekletst.
Na stage zijn we de zalfjes op gaan halen, zodat we er morgen mee aan de slag kunnen!

Dinsdag 24-04-18
Vandaag gaan we beginnen met de zalf. De oudere kinderen hielpen met het wassen, hierna deden wij de kinderen insmeren en daarna hielpen andere weer met aankleden. We waren allemaal enorm geschrokken van hoe erg het er bij sommige kinderen uitzag..
In de middag zijn we nagels gaan lakken, ook die van de jongens! ik vond het echt leuk om te doen want iedereen kreeg zo persoonlijke aandacht en je zag dat ze het allemaal leuk vonden. Later op de dag zijn we met een begeleidster mee gegaan naar het ziekenhuis, er was in de nacht namelijk een kindje opgenomen. Alles is nu weer goed met hem, maar wat hij had is niet helemaal duidelijk. Het deed met mij best veel om hem zo te zien. Ik was ook erg blij wanneer hij weer terug was.

Woensdag 25-04-18
Vanochtend hebben we alle kinderen weer ingesmeerd met het zalfje. We hebben besloten om toch met 2 kinderen naar het ziekenhuis te gaan voor medicijnen. We hebben daar 4 uur gezeten, maar het was niet voor niks. De medicatie was tegen de jeuk, nu konden de wondjes dichtgroeien en zou het daarna met de zalf weg moeten gaan. Doordat het wachten zolang duurde hebben we tussendoor wat te drinken en een lolly gehaald voor de kinderen.
Ook zijn we vandaag nog een keer langs het jongetje geweest dat sinds gisteravond in het ziekenhuis lag. Samen met 1 jongen van de groep van afgelopen maandag, hij had contact met ons gezocht en wilde graag wat fruit naar het jongetje brengen. Dit hadden we toen met ze alle gedaan.
Hierna was onze dag eigenlijk al weer voorbij en hebben we thuis nog wat gerelaxt.

Donderdag 26-04-18
Vandaag op stage aangekomen hadden we besloten om niet de creme te gebruiken. Buiten de creme om hadden we afgesproken met de medewerkers dat de kleding, beddengoed enz ook gewassen moest worden omdat het anders geen nut heeft. Dit werd niet gedaan ondanks dat we het een aantal keer herhaald hadden.
De directeur was er vandaag, dus we waren naar hem gegaan met de vraag hoe we dit nu het beste konden aanpakken met ze alle. Wij hadden uitgelegd wat er moest gebeuren en dat we dat met ze alle moeten doen. Hier was hij het mee eens, dus heeft hij het nog een keer uitgelegd aan derest van het personeel. Maandag gaan we opnieuw beginnen en hopen we dat alle afspraken na worden gekomen!
Vandaag gingen we rond de lunch naar huis, morgen gaan we namelijk een ochtend met de meiden uit het ziekenhuis.

Vrijdag 27-04-18
In de ochtend even met de meiden van het ziekenhuis naar Mama Nigna geweest, ze vonden het leuk om te zien wat wij daar doen en hebben met ze alle nog gezellig met de kinderen gespeeld.
Weer terug thuis waren sommige wat rustiger, het was toch een apart idee om nu niet in Nederland te zijn terwijl het koningsdag is. Zelf had ik het eigenlijk niet helemaal door, totdat ik social media opende haha.
In de avond zijn we naar Dunga gegaan, hier werd koningsdag gevierd. Iedereen had wat oranjes aan of mee. Zelf had ik wat oranjes mee gekregen van mij tante, dankjewel!
Bij Dunga hebben we lekker wat gegeten en gedronken met ze alle. Na een paar drankjes hebben we de dj tafel overgenomen en hebben wij ook een goed feestje gevierd!

• 02 Juni 2018 - 10:18

Diana :

Lieve Lien

Wat goed van jullie om het gesprek met de directeur aan te gaan. De aanhouders winnen mei.
    Grappig dat Koningsdag wordt gevierd daar, gelukkig dat je was voorbereid he ;-)

Dikke kus
    Tante Diana