Dinsdag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Dinsdag - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Dinsdag

Blijf op de hoogte en volg Evelien

04 April 2018 | Kenia, Kisumu

Om 9.00 uur staan we bij de gouvernment, we moeten onze studentpass in orde laten maken. Dit heeft wel 3 uur geduurt... Het is veranderd schijnbaar, dus ze hadden ook pasfoto’s nodig. Die hadden we allemaal niet bij en moesten we dus laten maken. We gingen naar een andere verdieping in het gebouw, hier werden de pasfoto’s gemaakt met een hele normale camera. Kan bijna zeggen dat het een weg werp camera was, Ik vond het zo raar. Omdat het hier allemaal niet zo snel gaat, duurde het langer dan geplant en zijn we niet meer langs de stage plekken gegaan. We gaan nu woensdag langs de stageplekken en donderdag beginnen we dan echt!
Ik wil jullie wel iets vertellen wat we de afgelopen dagen te weten zijn gekomen over kenia. Sommige mensen zien er namelijk armer uit dan dat ze zijn. Mensen kopen een stuk land en daar bouwen zij dan een huis op. Wanneer ze een gezin krijgen bouwen de zoons daar later ook een tijdelijk huisje, dit zijn meestal de huisjes van golfplaten. Als hun trouwen trekt de vrouw bij de man in, samen kopen ze dan een nieuw stuk grond en bouwen hier hun eigen huis op. Hier sparen ze meestal lang voor, vandaar dat ze eerst in armoede leven om te kunnen sparen.
Ook word er hier links gereden en zijn er voor mij gevoel weinig regels, haha. Het is erg druk op de weg en mensen steken over wanneer ze willen en er word ingehaald op momenten dat het eigenlijk niet kan. Het is allemaal erg onoverzichtelijk en druk.
Afgelopen zondag was er een voetbalwedstrijd. De fans van het verliezende team waren erg boos en ging de straat op om te protesteren. Wij reden er met de tuk tuk toevallig langs en het zag er best wel heftig uit, ze liepen namelijk ook met een hele grote groep. We hebben gehoord dat de politie later ook heeft moeten ingrijpen.
Ik kijk er naar uit om de stage plekken te zien en ook om te gaan beginnen!
Het bloggen word nu wel iets moeilijker wegens het internet, maar ik probeer het zo snel mogelijk te plaatsen!
Kus

• 05 April 2018 - 18:33

Sem Van Der Burgt:

Zo fijn om op deze manier een beetje mee te genieten!!
    Succes lieverd!! ❤️

• 06 April 2018 - 22:10

Hennie Geilings:

Heel leuk om op deze manier jou belevingen mee te maken en te lezen. Ik wens je veel succes Evelien. grt Hennie Geilings