Laatste stage weekje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Laatste stage weekje - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Laatste stage weekje

Blijf op de hoogte en volg Evelien

12 Juni 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag 07-05-18
Weer tijd voor stage! Doordat de school weer begonnen was droegen alle kinderen hun uniformen. Wij hebben in de ochtend weer meegedaan met de gym. Ze gingen nu ook in een grote circkel staan, met ze alle zongen ze een liedje en omstebeurt deed iemand een dansje in het midden. Dit was erg leuk om te zien!
Na het gymen hebben we wat figuurtjes getekend in de schriftjes en deze zijn de kinderen gaan inkleuren.
Tussendoor was er een meneer geweest die een schommel komt maken, deze doen wij doneren met opgehaald geld.
In de middag was de schommel al klaar en hebben we er met alle kinderen plezier van gehad!
Op naar morgen!

Dinsdag 08-05-18
In de ochtend hebben we bij de kleinere kinderen gezeten, we hebben hier met een balletje wat spelletjes gedaan. Tussendoor heb ik bij het schooltje gekeken.
De kleinere kinderen hebben we in de middag meegenomen naar de schommel, de grotere waren nog op school. Hierdoor konden hun er even van genieten en konden wij goed op ze letten. Ook hebben we het gehandicapte jongetje mee genomen naar de schommel, wat vond hij het leuk!! En wat vond ik het geweldig om hem zo te zien genieten!

Woensdag 09-05-18
Vandaag onze laatste stage dag alweer bij Mama Nigna, dit voelde toch een beetje raar..
in de ochtend hebben we onze papieren voor school laten ondertekenen.
Later op de dag hebben we met bijna alle kindjes en het personeel een groepsfoto gemaakt. Ook hebben we lolly’s uitgedeeld en afscheid genomen van iedereen.
De kinderen hadden het voor mij gevoel niet door dat het echt de laatste dag al is voor ons. Ik heb dit als een hele leuke stage ervaren en vooral veel genoten met de kinderen!
Terug thuis waren de nieuwe meiden er al, Romy en Rebecca. We hebben ons allemaal opgefrist en zijn wat gaan eten bij Java. Het einde van onze eerste stage en het begin van de reis voor Romy en Rebecca leek ons namelijk een goed excuus hiervoor.
We waren klaar met eten, maar vonden het eigenlijk nog te gezellig om naar huis te gaan. We zijn toen maar door gegaan naar Roan. Hier was het karaoke avond dus daar hebben we een afzakkertje gedronken.

Donderdag 10-05-18
Vandaag zijn we vrij, de vakantie week is begonnen!
We hebben een groepsmeeting gehad, hierin konden Romy en Rebecca zich voorstellen aan de groep en aan de coaches. Ook hebben we het gehad over hoe het met iedereen ging en hoe we de eerste periode ervaren hebben.
Met mij gaat het nog steeds goed en heb ik het de eerste periode erg naar mijn zin gehad! Ik kijk uit naar mijn nieuwe stage op het platteland, een school met gehandicapte kinderen. Wel ben ik benieuwd naar het wonen daar, dit is namelijk een stukje primitiever.
Na de groepsmeeting zijn we wat boodschappen gaan doen, we gaan namelijk naar de Masai Mara! Hiervoor hebben we in de avond onze koffers gepakt. Ik kijk al uit naar deze safari!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Volg mijn avontuur in Kenia, via mijn reisverslagen en foto's!

Actief sinds 26 Maart 2018
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 7943

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: