Stage week en een labour day - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Stage week en een labour day - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Stage week en een labour day

Blijf op de hoogte en volg Evelien

05 Juni 2018 | Kenia, Kisumu

Maandag 30-04-18
Na goed uitgerust te zijn door gister, gaan we vandaag weer naar stage.
De vakantie periode is voorbij dus de ouderen waren weer naar school toe. De jongeren kinderen volgen eerst school bij Mama Nigna zelf.
Op stage waren alle jongeren kinderen al aangekleed, we vroegen of ze ook waren ingesmeerd met de zalf. Dit hadden ze gedaan zeiden ze, hier waren we blij mee!
Er zit vooruit gang in, want er werd ook gewassen!
De school begon alleen nog niet voor de jongere kinderen, want er was geen docent.. Wij hebben toen met de kinderen spelletjes gedaan, wat gevoetbald en met ballonnen verschillende opdrachten verzonnen. Het was wel moeilijker uitleggen nu omdat de oudere kinderen het anders deden vertalen, maar dit mocht de pret niet bederven.
In de middag kwam Sarah langs met een collega uit Nederland. Zij werkt bij een reisbureau en wilde meer weten en zien over Mama Nigna.
Mijn keelontsteking was eigenlijk nog niet weg en dit merkte Sarah ook wel op, we zijn later in de middag dan ook terug gegaan naar het ziekenhuis. De dokter kon niet nog een antibiotica geven, dus als het na 3 dagen nog steeds niet minder word moet ik weer terug.
In de avond heb ik verder lekker rustig gedaan.

Dinsdag 01-05-18
Vandaag zijn we vrij, het is namelijk ‘labour day’, dat is een public holiday. We hebben eerst lekker uitgeslapen en zijn daarna naar Impala Park gegaan. Dit is een dierentuin aan het einde van onze straat, we gingen er lopend naar toe. Onderweg vlogen er enorm veel libellen bij onze benen. Ik dacht altijd dat libellen niks deden maar die kunnen schijnbaar snijden ofz, toen we dit wisten konden mensen een blok verder soms een gil horen en rende we af en toe een stukje haha.
Eenmaal veilig aangekomen bij het park hebben we wat rondgelopen, doordat we al op een safari waren geweest viel dit een beetje tegen. De meeste dieren zaten natuurlijk in hokken, alleen de zebra’s, impala’s en een paar apen liepen los rond.
Het zonnetje begon goed te schijnen dus we waren optijd naar huis gegaan om te zwemmen. Verder hebben we genoten van onze vrije dag.

Woensdag 02-05-18
Vandaag zou eigenlijk het schooltje beginnen, dit was dus nog steeds niet het geval. Wel zijn de kinderen weer ingesmeerd met de zalf!
We hebben veel bij de kleinere kinderen gezeten en daarmee wat geknuffeld. Tussendoor heeft iedereen een beetje haar eigen ding gedaan, met sommige kinderen hebben we namelijk een leuke band opgebouwd.
In de avond zijn we wat gaan eten bij een lokaal tentje, het zag er erg gezellig uit!
Zelf hield ik alleen niet zo van het eten.
Wel hadden we gezellig wat gekletst met ze allen.
Mijn keelontsteking is nu gelukkig eindelijk wat gezakt, dus ik ben niet meer terug gegaan naar het ziekenhuis.

Donderdag 03-05-18
Donderdag alweer! Vandaag kregen de kinderen dan eindelijk les bij Mama Nigna. We hebben meegekeken, maar echt les konden we het niet noemen. Het alfabet werd een aantal keer opgelezen en verder werd en veel gezongen. Ook moesten ze even naar buiten, hier kregen ze een soort gym les. Dit deden ze wel heel leuk voor de kinderen, zelf heb ik ook nog wat mee gedaan.
Weer terug thuis konden we de verleiding niet weerstaan en zijn we bij Java wat gaan drinken. Ze hebben hier zulke lekker milkshakes!
We gingen weer optijd terug naar huis want we moesten onze spullen inpakken voor morgen, we gaan namelijk naar Kweisos. Dit is een soort boerderij.