Safari tijd! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Safari tijd! - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Safari tijd!

Blijf op de hoogte en volg Evelien

17 Mei 2018 | Kenia, Kisumu

Vrijdag 20-04-18
Vandaag hebben we nog lekker uit kunnen slapen, voordat we op safari gingen. We hadden na de lunch afgesproken bij een bushalte, hier hadden we nog lekker een ijsje gegeten tijdens het wachten. De busrit duurde zo’n 4 uur. we hebben ons niet verveeld, want we hadden een muziekboxje mee dus de muziek stond vol aan. Met ze alle lekker meegezongen, is maar goed dat de bus niet vol zat want zuiver klonk het zeker niet.
Wanneer we in Nakuru waren aangekomen hebben we wat gegeten bij Java. Na het eten hadden we nog wat boodschapjes gedaan voor de safari.
Eenmaal in het hotel hadden we nog een drankje gedaan en zijn we gaan slapen, wat lag ik lekker zeg! Een zacht matras en een echt dekbed ipv een lakenzak, heerlijk.
Het enige nadeel was dat er ineens gezang vanuit een kerk naast ons raam kwam, het was maar goed dat ik zo lekker lag waardoor ik snel in slaap viel.

Zaterdag 21-04-18
Vandaag zaten we om 07.00 uur aan het ontbijt, wat vond ik dit vroeg.. Na het ontbijt hadden we uitgecheckt en zijn we naar Lake Nakuru National Park gereden, we hadden allemaal super veel zin in onze eerste safari!
Wanneer we een stukje gereden hadden kwamen we uit bij een gebied dat nu onder water staat door de vele regenval. Dit leek wel een verlaten spook gebied, maar ergens was het ook heel mooi.
Tijdens de safari hadden we enorm veel dieren gespot. We hadden vooral geluk met een giraffe, een leeuw en zebra’s deze stonden namelijk naast ons busje!
Tijdens de safari hebben we ook een waterval en een uitkijkpunt bezocht, wat was dat ook weer mooi!
Om 16.00 uur hadden we het park weer verlaten en zijn we met het safari busje naar huis gegaan ipv de openbare bus. Eerst sliepen we allemaal, maar dit werd al snel “mooi” meezingen met nederlandse liedjes.
Rond 20.30 uur waren we weer thuis. We hadden ons toen snel opgefrist, omdat we de verjaardag van Priscilla gingen vieren. Zij is hier al een keer eerder geweest en was nu weer terug voor 3 weken.
Bij het zwembad stonden allemaal kaarsjes, hier hebben we gezellig wat gedronken. Mijn cola smaakte goed, want ik mocht geen alcohol door de anitbiotica, helaas haha!
Later op de avond zijn we nog naar Roan gegaan, hier hebben we gezellig gedanst met ze alle. Door de drukte stonden we boven, ik had het gevoel dat ik elk moment weer beneden kon zijn, wat een zwakke houten vloer zeg. Rond 01.00 uur gingen we weer naar huis, hier ben ik meteen me bed ingedoken, slaaplekker!

Zondag 22-04-18
Vandaag lekker een dagje genikst, wat waren we allemaal gesloopt van de safari en het feestje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Evelien

Volg mijn avontuur in Kenia, via mijn reisverslagen en foto's!

Actief sinds 26 Maart 2018
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 7948

Voorgaande reizen:

29 Maart 2018 - 26 Juni 2018

Stage in Kenia

Landen bezocht: