Weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu Weekend - Reisverslag uit Kisumu, Kenia van Evelien Saarloos - WaarBenJij.nu

Weekend

Blijf op de hoogte en volg Evelien

25 April 2018 | Kenia, Kisumu

Het is weer weekend! Vandaag gaan we naar een tropisch regenwoud. We hadden onze regenjassen al ingepakt, maar gelukkig hebben we deze niet nodig gehad! We werden door een busje opgehaald. 8 uur was de afgesproken tijd, maar dit werd al snel half 9, keniaanse tijd dus.. Na iets langer dan 2 uur rijden waren we er, het is raar dat overal het klimaat zo anders is.
Onze gids stelde zich voor en daar gingen we dan, we liepen eerst over een normaal grasveld en dan ineens stond je in een groot regenwoud. Dat was heel apart, maar wel gaaf! Doordat het de dag ervoor veel geregend had, was het op sommige plekken erg glad. We moesten elkaar soms opvangen om te zorgen dat we niet uitgleden. Dit was dan ook wel weer grappig eerlijk gezegd.
Het was alleen wel jammer dat je zo goed op moest letten waar je liep, dat je niet goed om
Je heen kon kijken. Na iets langer dan 2 uur gelopen en gegleden te hebben waren we aangekomen bij een rivier. Doordat er zoveel regen gevallen was stond de rivier te hoog om over te steken. Wel hebben we hier even wat gerust en gegeten. Wanneer we klaar waren zijn we verder gegaan. In totaal hebben we zo’n 5 uur gelopen en gegleden, dat vond ik wel meer dan genoeg haha.
Eenmaal terug thuis hebben we wat gegeten en hebben we ons klaar gemaakt voor de avond. We gaan namelijk weer naar Roan toe! Toen we binnen kwamen was het al best wel druk, we werden doorgestuurd naar boven. Hier vonden we het een stukje minder gezellig, dus gingen na 1 drankje toch weer naar beneden. We werden aangesproken door een groep Ieren dat we bij hun konden zitten. Dit uiteindelijk toch maar gedaan en wat hebben we gelachen om ze, die kunnen drinken... niet normaal haha.
Zaterdag heeft iedereen lekker uitgeslapen en een film gekeken, ik kwam natuurlijk pas als laatste me bed uitgerold rond half 4, erg verrassend.. We hebben onszelf opgefrist en zijn wat gaan eten bij een nieuw tentje genaamd ‘mon amie’. Na het eten zijn we naar huis gegaan, hier kwamen we toevallig de man van Sarah tegen. We hebben nog gezellig een tijdje gekletst met ze alle.
Zondag hadden we ook nog een lekker rustig dagje, we hebben bij het zwembad gelegen, geprobeerd bruiner te worden dan jullie in nederland haha en verder hebben we niet zoveel gedaan eerlijk gezegd.